FEDERACIÓ DE MOVIMENTS DE RENOVACIÓ PEDAGÒGICA DEL PAÍS VALENCIÀ
És una ocasió per parlar-ne així doncs si us sembla podeu proposar, ací baix el que penseu d'aquestes propostes.
Fins i tot podem preparar una sessió de debat sobre el tema.
T'animem a que tu també faces les teus aportacions al debat
Molt resumidament: trobe que és una volta de cargol més en el nou paradigma neoliberal de l'educació.
D'una banda, carrega la responsabilitat de la necessitat de millora únicament en el professorat, al que qualifica (sense anomenar-ho) com a tècnics sense suficient competència tècnica i tecnològica.
El leitmotiv competencial de tot el document, s'alinea amb els principis educatius de la OCDE. De manera que estem en un pas més en la privatització encoberta de l'escola pública.
Era Foucault qui aconsellava que davant el desig de les paraules per eixir a passejar ens preguntàrem sempre per qui parla i des d'on parla. Quines persones defensen aqueixes 24 propostes? Homes? Dones? Tecnòcrates? Teòrics de la filosofia política? Pràctics de llarga i reconeguda experiència? Persones sàvies?, Experts disciplinars?, Postcrítics? Conservadors? Antropòlegs?, Psicòlegs? Economistes?
Supone un avance en algunos aspectos largamente debatidos acerca de la función docente y su desarrollo. Impulsa, además, el debate público. Sin embargo, tal y como ha sido elaborado y en el enunciado de sus propuestas omite medidas que, negociadas en profundidad con los representantes del profesorado, podrían asegurar la colaboración de los implicados. Daría ejemplo, además, del tan pregonado políticamente diálogo social.
Prem les teues neurones i fes-nos una aportació
E-mail: info@coderi.org
© Derechos de autor. Todos los derechos reservados.